TOP 7: Filmy i seriale na Halloween
Chociaż wszyscy oczywiście kochamy książki, nie wyklucza to miłości do filmów i seriali. Niezależnie od tego, czy spędzamy Halloween samotnie czy z rodziną albo przyjaciółmi, to noc z horrorami i popcornem brzmi jak powrót do młodości. Może któraś z moich propozycji zachęci Was do oglądania :)
TOP 7 filmów:
1.Miasteczko
Halloween (1993)
Ta animacja to
esencja słowa groteska. Gdybym obejrzała ją jako dziecko, to
całkiem możliwe, że nie mogłabym wieczorem zasnąć. Jack jest
najlepszy w swoim fachu upiora Halloween – każdego potrafi
przerazić i wyrwać mu krzyk z gardła. Jednak dopada go…
wypalenie zawodowe. Przez przypadkową wizytę w Mieście Gwiazdka
postanawia za rok zamiast Halloween zorganizować Boże Narodzenie.
Lecz to nie może się udać. Czarna komedia z niepokojącymi,
momentami obrzydliwymi postaciami. Nie dla każdego, ale może komuś
się spodoba.
2.To (2017)
W sumie nadal
jeszcze świeżynka. Zdania na temat tego filmu są podzielone – ja
jestem zdecydowanie zauroczona! Zupełnie inny horror od wszystkich,
jakie do tej pory widziałam. Ogromne plusy za postać Pennywise'a i
Richie, no i oczywiście genialne, sarkastyczne dialogi. Nie mam w zwyczaju wracać do obejrzanych filmów, ale ten na pewno jeszcze
obejrzę!
3.Siedem minut po
północy (2016)
Po przeczytaniu
książki wiedziałam już, że w kolejce do kina będę stała jako
pierwsza. Nie spodziewałam się tak genialnych, realistycznych i
pięknie zanimowanych efektów specjalnych. Film nie jest horrorem,
jednak jest tajemniczy, niepokojący i opowiada o jednym z
najstarszych i najbardziej przerażających lęków, czyli śmierci. Bardzo
bardzo bardzo bardzo polecam.
4.Obecność i
Obecność 2 (2013/2016)
Chyba nie jest to
żadne zaskoczenie. Obydwie części bardzo mi się podobały, i choć
oczywiście są trochę wtórne, to jednak dobrze zarysowane i
odegrane postacie są ogromnym plusem tych produkcji. Bo komu nie
zmiękło serce, kiedy Ed grał na gitarze Can't help falling in
love? Do kompletu mogłabym jeszcze dołożyć filmy o Annabelle,
jednak w porównaniu do Obecności wychodzą raczej blado. Ale jeśli
ktoś chce wiedzieć, jak to wszystko się zaczęło, to czemu nie :)
5.Co robimy w
ukryciu (2014)
No i kolejny film,
który może nie podobać się niektórym widzom. Trochę w bardziej
komediowym stylu. Parusetleni wampirzy współlokatorzy próbują
wieść spokojne, ludzkie życie, jednak oczywiście nie jest to
takie proste. Sarkastyczna produkcja pełna stereotypowych nawiązań
do popkultury, a czasem po prostu głupio-śmiesznych sytuacji,
wynikających z natury bohaterów.
6.Inni (2011)
Łagodny
dreszczowiec mający już swoje lata. Idealny dla osób, które
dostają zawału serca na sam dźwięk słowa „horror”. Nie
straszy zbyt wiele, jednak przez cały seans czuć klimat tajemnicy i
grozy. Ciężka mgła, stary angielski dom i samotna matka z dziećmi.
I jak na tego typu film – całkiem fajnie wykreowane postacie.
Podejrzewam, że zakończenie zaskoczy niejednego.
7.Labirynt (2013)
Nie tylko zjawiska
paranormalne mogą straszyć. Bo czy jest coś bardziej
przerażającego od tragedii, które mogą przytrafić się każdemu
z nas? Dwie sześcioletnie dziewczynki zostają uprowadzone.
Zrozpaczony ojciec jednej z nich rozpoczyna śledztwo na własną
rękę. Brzmi trochę wtórnie, ale uwierzcie, warto obejrzeć.
Thriller z gęstą atmosferą i trzymającą w napięciu akcją.
TOP 7 seriali:
1.Stranger Things (2016-)
Chyba każdy już
słyszał o tym serialu. Muszę przyznać, że pochłonęłam go w
całości w jeden dzień. Fajny klimat lat 80., tajemnicze zaginięcia
dzieci, świetnie zagrane role pierwszoplanowe (dzieciaki wymiatają,
serio!). Dużo pokłonów w stronę klasyków gatunku. Właśnie
wychodzi drugi sezon, więc to świetna okazja, by nadrobić pierwszy
:)
2.Krzyk (2015-)
Kto nie zna
kultowych już filmów z serii Krzyk? Dobre lub nie, ale
charakterystyczny kostium mordercy na stałe przeszedł do
popkultury. Serial jest wciągającą wariacją z zapożyczonym z
filmów motywem przebranego psychopaty, który poluje na głównych
bohaterów. Momentami trochę naciągany i przekombinowany, jednak
wciąga i bardzo fajnie się go ogląda. Miałam dużo frajdy
typując, kto jest mordercą, a kto będzie kolejną ofiarą.
3.Czarne lustro (2011-)
Każdy odcinek
został wyreżyserowany przez innego twórcę i przedstawia jego
wizję przyszłości. Jedni poszli bardziej w sci-fi i rozwój
technologii, inny wyciągnęli nasze zwierzęce instynkty, pewne
zgubne przyzwyczajenia i nałogi. Jedne odcinki wcisną Was w fotel
bardziej niż inne, ale poziom jest raczej wysoki. A wszystkie
zakończenia zostawią Was z pewnym niedowierzaniem i głowami
pełnymi przemyśleń. Po latach oczekiwania niedługo wydany
zostanie kolejny sezon, więc jest to okazja, by dać temu serialowi
szansę.
4.AHS: Freak Show (2014)
Bo kto nie lubi
morderczych klaunów? Plus siostry syjamskie, kobieta z brodą, kliku
szalonych psychopatów i reszta mniej lub bardziej zdeformowanej
fizycznie trupy. Sezon zdecydowanie dziwniejszy niż poprzednie, z
kilkoma naprawdę chorymi pomysłami. Obejrzałam dopiero za drugim
podejściem, ale warto dać mu szansę.
5.The Walking Dead (2010-)
Nie samymi wampirami
czy klaunami człowiek żyje, umarlaki też straszą całkiem
sprawnie. Tego serialu raczej nie trzeba nikomu przedstawiać. Bez
bicia przyznam, że nie jestem na bieżąco, bo zastopowałam
oglądanie po 6 sezonie, który moim zdaniem był dosyć słaby.
Jednak cztery pierwsze sezony są niesamowicie wciągające, pełne
akcji i niespodziewanych zwrotów akcji. Od piątego zaczyna się
trochę powtarzanie schematów, ale ostatni odcinek szóstego sezonu
był naprawdę mocny, więc mam nadzieję, że serial pójdzie teraz
do przodu. Jeśli z jakiegoś powodu jeszcze nie zahaczyliście o
TWD, może w Halloween warto sprawdzić, czy wpasuje się w wasze
gusta.
6.I nie było już
nikogo (2015)
Miniserial na
podstawie znanej powieści Agathy Christie. Dziesięcioro
nieznajomych przybywa na odludną wyspę w odpowiedzi na zaproszenie
tajemniczych państwa Owenów. Jednak na miejscu zamiast nieobecnych
gospodarzy witają ich lokaj i pokojówka. Wkrótce goście zaczynają
ginąć zgodnie ze słowami starej dziecięcej rymowanki. Kto jest
mordercą? Wyspa staje się więzieniem otoczonym zimnymi skałami i
wodą.
7.Channel Zero: The
No-End House (2017)
Serial na podstawie
popularnej creepypasty. Pierwszy sezon był dosyć średni, lecz drugi
opowiada zupełnie inną historię i jest zdecydowanie lepszy. O
Domie Bez Końca krążą historie w sieci – ponoć aby z niego
wyjść, trzeba przejść przez sześć pokoi, a każdy z nich miałby wizualizować i wyciągać na wierzch najgłębsze lęki śmiałka.
Gdy dom pojawia się w Ameryce, czwórka znajomych wchodzi do środka, by
przekonać się, czy legendy są prawdziwe. Co się stanie, gdy dotrą
do szóstego pokoju?
A jakie horrory/thrillery na Halloween Wy polecacie? Oglądaliście coś z mojej listy? Jeśli tak, to podzielcie się opiniami!
Pozdrawiam! :)
A jakie horrory/thrillery na Halloween Wy polecacie? Oglądaliście coś z mojej listy? Jeśli tak, to podzielcie się opiniami!
Pozdrawiam! :)
No więc z moim lubym zdecydowaliśmy się wczoraj na To, ja zbytnio nie mogę się wypowiadać, bo przez połowę filmu zasłaniałam oczy. Ten klaun jest przerażający :D No ale o to chodzi w horrorach, więc spełnił swoją rolę. No i teraz jestem ciekawa książki, więc jak będę miała trochę czasu to się za nią wezmę.
OdpowiedzUsuńPennywise rzeczywiście pierwsza klasa. Też chętnie przeczytałabym książkę, ale ta objętość mnie trochę onieśmiela :)
UsuńJa bym serial Supernatural tutaj podpięła ;)
OdpowiedzUsuńO, właśnie mi o nim przypomniałaś! Zrobiłam sobie przerwę po 10 sezonie i jakoś umknęło mi to z głowy. Muszę do niego wrócić :) Ehhhhh, skąd brać czas na te wszystkie seriale?
UsuńDobrze widzieć "What we do in the shadows", to jest tak cudowny film! Ja bym dodała jeszcze do listy dla smaczku "Wywiad z wampirem" i odcinek "Buffy..." o Dżentelmenach:)
OdpowiedzUsuńDokładnie! Ale mam wrażenie, że jest bardzo niedoceniany. Szkoda, bo to półtora godziny całkiem przyzwoitej rozrywki, plus nie ma zbyt wiele filmów tego typu. A "Wywiad z wampirem" jest nieśmiertelny, wiec stwierdziłam, że dam też szansę nowszym produkcjom :)
UsuńOglądałam "to" :)
OdpowiedzUsuńi jak wrażenia? :)
Usuń